Een groep jonge ondernemers start de grootste online crowdsourcing-actie van ons land: #kraakdecrisis. Het team zoekt naar initiatieven die onze maatschappij structureel duurzamer en socialer maken en tegelijkertijd de werkgelegenheid stimuleren. In samenwerking met partners, maakt #kraakdecrisis het voor de beste initiatieven mogelijk een doorstart te maken. Dit zodat zij kunnen bijdragen aan een veerkrachtig Nederland na corona.
Het team achter #kraakdecrisis ziet de coronacrisis dan ook als hét momentum om sterker uit de crisis te komen dan ooit tevoren. “Er zijn zoveel bijzondere initiatieven al opgezet waarmee ondernemers de crisis tegengaan, maar waarmee we ook duurzamer en socialer worden”, zegt Roos Janssen, social entrepreneur en een van de aanjagers van #Kraakdecrisis. “We maken massaal minder rij- en vlieguren en zorgen beter voor kwetsbaren in onze samenleving. In deze disruptie zit veel potentie en daar haken wij met #kraakdecrisis op in.”
Inmiddels zijn er al meer dan 130 veelbelovende initiatieven ingestuurd die kans maken op professionele coaching van onder meer PwC en Frisse Blikken. Onder de drie beste inzendingen wordt een startkapitaal van 40.000 euro verdeeld*.
Hoe werkt #Kraakdecrisis?
Via kraakdecrisis.nl kunnen deelnemers tot en met 3 mei hun idee indienen. Het publiek en de experts van #kraakdecrisis bepalen welke tien beste inzendingen doorgaan naar de finale. De public voting start op 27 april. De finalisten ontwikkelen daarna in vijf dagen onder begeleiding van PwC consultants en experts bij Frisse blikken hun concept door. Na deze week maken de initiatieven kans op een goldticket voor de Dutchtainable Blitzscale en coaching van Talent voor Transitie. De finalisten pitchen op 8 mei om 20:00u hun concept tijdens een openbare livestream. De jury, bestaande uit financiers, succesvolle ondernemers en experts op het gebied van duurzame verdienmodellen, kiest vervolgens de drie beste ideeën en maakt direct de winnaar(s) bekend.
Verder lezen:
#Kraakdecrisis activeert ondernemend Nederland om sterker dan ooit uit de crisis te komen
Reacties