• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Sociaal ondernemers
  • Over so/creatie
  • Contact
ToekomstVisies

Mireille Geijsen – Versterken van lokale productieketens

Rutger van Weeren · 17 april 2018 · 0 Reactie(s)

Mireille Geijsen

Onze dagelijkse producten worden niet altijd gemaakt met oog voor de sociale omstandigheden en het klimaat. Een van de belangrijke oorzaken is dat productieketens wereldwijd zo complex zijn geworden dat het moeilijk is om overzicht te krijgen waar producten worden gemaakt. Vaak wordt er aangenomen dat producten nou eenmaal niet lokaal kunnen worden gemaakt en dat het “dus niet anders kan”. In dit interview vertelt Mireille Geijsen uit ervaring met i-did dat lokale producten ook kwalitatief, goedkoop en efficiënt kunnen worden gemaakt. In de toekomst moet er meer aandacht zijn voor het versterken van lokale productieketens.

Over ToekomstVisies Utrecht

ToekomstVisiesDit verhaal is onderdeel van de serie artikelen en video’s ToekomstVisies Utrecht. Lees en kijk verder op www.toekomstvisiesutrecht.nl.

Het doel van ToekomstVisies is om kennis te ontwikkelen over maatschappelijke verandering in de samenleving en bewoners actief mee laten denken over hoe we belangrijke maatschappelijke uitdagingen aangaan. Binnen elk thema worden ondernemers die op een maatschappelijk betrokken manier bezig zijn met verandering geïnterviewd en de kennis wordt gedeeld. Gedurende het eerste pilotproject wordt een serie artikelen en video’s geproduceerd rondom het thema duurzaamheid in de stad Utrecht.

ToekomstVisies is een initiatief van Bas de Laat, wordt mogelijk gemaakt door de Gemeente Utrecht, VanSelfie en so/creatie en gesteund door MAEX, Social Impact Factory, Starters4Communities en Duurzame Week Utrecht.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Over Rutger van Weeren

Rutger helpt impactmakers om meer impact te maken. Als zelfbenoemd CSSO (Chief Social Startup Officer) zet hij zich in voor (vaak startende) organisaties die op een sociaal ondernemende manier maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Ook stond hij aan de basis van sociale ondernemingen De Slinger Jongeren (in Utrecht en Almere) en Starters4Communities (in Utrecht, Den Haag en Rotterdam).

Vanuit een gezamenlijke passie voor het vertellen van verhalen over sociaal ondernemerschap richtte hij samen met Hylke van der Wal so/magazine op. Uit dit magazine ontstond de volgende sociale onderneming: so/creatie.

Email: [email protected]

Meer interviews

Nieuwsbrief ontvangen?
Ondernemerschap onder de eigenwijze burger

Steef van Lokven · 22 maart 2017 · 0 Reactie(s)

Thom Riksen – Van en met elkaar leren

Emma van Bergeijk · 15 november 2017 · 0 Reactie(s)

Zes Gelderse en Overijsselse sociaal ondernemers geselecteerd voor IGNITE Award

Redactie · 14 september 2020 · 0 Reactie(s)

Lees Interacties

Reacties

(CC BY-NC 4.0) 2020 so/creatie · Website met liefde door Kyver