• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Sociaal ondernemers
  • Over so/creatie
  • Contact
Persbericht

MUD Jeans benoemd tot Sustainable Retailer of the Year

Redactie · 30 oktober 2020 · 0 Reactie(s)

MUD Jeans is verkozen tot Sustainable Retailer of the Year 2020-2021. Hiermee liet het circulaire jeansmerk Fairphone en Zeeman achter zich. De overwinning valt samen met de bekenmaking van een hogere B Corp score, waarmee MUD Jeans tot de vijf hoogst scorende Nederlandse Benefit Corporations behoort.

De ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year is een juryprijs binnen de verkiezing Retailer of the Year Nederland. Na een overtuigende videopitch koos de vakjury en het publiek uiteindelijk voor MUD Jeans. Henk Hofstede, Sectorbankier Retail ABN AMRO en jurylid legt uit: “MUD Jeans zet zich als B Corp al jaren in om mooie en duurzame producten te maken en is intrinsiek gemotiveerd om de jeansketen van binnenuit te verduurzamen. Een voorbeeld voor andere retailers en wat mij betreft een terechte winnaar.”

Waardering

“Ik ben er enorm trots op dat we na negen jaar onconventioneel ondernemen de voorkeur krijgen boven deze twee sterke concurrenten”, zegt Bert van Son, oprichter en eigenaar van MUD Jeans. ““Daarbij wil ik het hele team bedanken. Zonder al die mooie mensen om me heen was het nooit gelukt. Naast de erkenning hoop ik dat mensen ons hierdoor nog sneller weten te vinden, zodat we samen met hen de road to one hundred – een spijkerbroek van honderd procent gerecyclede jeans – kunnen afleggen. Voor ons is deze prijs niet het einde, maar het begin.”

Duurzame strategie

Naast de verkiezing tot Sustainable Retailer, werd eerder vandaag bekendgemaakt dat MUD Jeans 124,7 punten heeft behaald in haar laatste B Corp assesment. Hiermee scoort het circulaire jeansmerk aanzienlijk hoger dan in 2017 (88,7). Eerder deze week ondertekende MUD JEANS als een van de dertig initiatiefnemers de Denim Deal voor het gebruik van gerecycled katoen. Van Son: “Ons einddoel is niet om de concurrentie te verslaan. De slogan using business for good zegt alles. Daarmee proberen we onszelf ook zoveel mogelijk uit te dagen. We merken dat er in de kledingindustrie een hele nieuwe kijk op productie ontstaat, waarbij een steeds grotere rol is weggelegd voor recycling. Door de Denim Deal zal deze rol alleen maar verder toenemen.”
 
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Meer interviews

Nieuwsbrief ontvangen?
Floating Farm – de eerste drijvende zuivelboerderij ter wereld

Fleur Osté · 18 december 2019 · 0 Reactie(s)

Wie helpt jou echt impact maken?

Kim van Schie · 20 juli 2018 · 0 Reactie(s)

Sociaal en Ondernemend door Annemarie van der Veen

Eline Arisse · 22 januari 2016 · 0 Reactie(s)

Lees Interacties

Reacties

(CC BY-NC 4.0) 2020 so/creatie · Website met liefde door Kyver