• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Sociaal ondernemers
  • Over so/creatie
  • Contact
Deeleconomie Social Impact Nights

Social Impact Night #2 – Eigentijdse Economie

Rutger van Weeren · 10 december 2018 · 0 Reactie(s)

Social Impact Night #2 Eigentijdse Economie

Tijdens de Social Impact Nights brengen we impactmakers op een laagdrempelige manier met elkaar in contact. Inspirerende bijeenkomsten voor ondernemende wereldverbeteraars (to be) waarbij we ons buigen over de vraagstukken van impactmakers. Van inspiratie naar actie! Kom je met ons een verschil maken? Meld je aan voor de tweede Social Impact Night die helemaal in het teken staat van Eigentijdse Economie!

Eigentijdse Economie

De financiële crisis werd niet voorspeld, we zien een groeiende ongelijkheid van geld en macht en onaantastbaar geachte economische theorieën blijken niet meer altijd te werken. Zo schetst Kate Raworth (donuteconomie) het dwaalspoor waarop wij als mensheid zijn gezet door mainstream economisch denken.

Steeds meer initiatieven en (sociaal) ondernemers houden zich bezig met vernieuwende economische concepten. Denk aan start-ups die geld en waardecreatie zien als middel in plaats van als doel op zich, nieuwe (circulaire) businessmodellen, de opkomst van netwerkorganisaties en de groei van de platformeconomie waarbij de nadruk ligt op diensten in plaats van dingen. Hoe geven we vorm aan onze eigentijdse economie? Tijdens deze tweede Social Impact Night draait het allemaal om een nieuwe visie op geld en de economie.

Programma

18.30: Inloop
19.00: Keynote
19.40: Pitches van impactmakers
20.00: Brainstorm sessies
20.45: Terugblik & conclusies
21.00: Borrel & bijpraat

Praktische informatie

Wanneer: dinsdag 5 februari 2019
Deuren open: 18:30
Start programma: 19:00
Eind programma: 22:00
Locatie: ’t Hok van Jonge Honden, Gildstraat 91A, Utrecht
Goed om te weten: drinks & snacks worden verzorgd!

Enthousiast geworden om mee te doen? Meld je dan snel aan! (De link opent de aanmeldpagina van Jonge Honden)

 

Verder lezen:

Social Impact Nights – Samen in actie voor een efficiënter zorgstelsel

Social Impact Nights

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Over Rutger van Weeren

Rutger helpt impactmakers om meer impact te maken. Als zelfbenoemd CSSO (Chief Social Startup Officer) zet hij zich in voor (vaak startende) organisaties die op een sociaal ondernemende manier maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Ook stond hij aan de basis van sociale ondernemingen De Slinger Jongeren (in Utrecht en Almere) en Starters4Communities (in Utrecht, Den Haag en Rotterdam).

Vanuit een gezamenlijke passie voor het vertellen van verhalen over sociaal ondernemerschap richtte hij samen met Hylke van der Wal so/magazine op. Uit dit magazine ontstond de volgende sociale onderneming: so/creatie.

Email: [email protected]

Meer interviews

Nieuwsbrief ontvangen?
Why social entrepreneurship deserves a journalistic approach

Jasper Kars · 23 april 2018 · 0 Reactie(s)

Laila Blömer – Brood van bierafval voor duurzamere wereld

Jet de Nies · 13 januari 2017 · 0 Reactie(s)

Sympathieke koekjes van De Koekfabriek

Green Badger · 6 februari 2019 · 0 Reactie(s)

Lees Interacties

Reacties

(CC BY-NC 4.0) 2020 so/creatie · Website met liefde door Kyver