Onlangs verscheen het boek ‘Échte Winst’ van Petra Hoogerwerf. Naar eigen zeggen “het boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken.” Vanwege de veelomvattendheid zou dit zomaar eens een nieuw standaardwerk (een gezaghebbend boek) op het gebied van sociaal ondernemerschap in Nederland kunnen worden.
Maar er is competitie! De afgelopen jaren zijn er al heel wat van deze boeken verschenen. so/creatie selecteerde er 6 en vraagt: “Wat is volgens jou hét standaardwerk over sociaal ondernemen in Nederland?”
Onze selectie ziet er zo uit:
- Handboek voor Sociaal Ondernemen in Nederland (Franssen en Scholten, 2007)
- Maatschappelijke Ondernemingen (Botter, 2010)
- Verbeter de Wereld, Begin een Bedrijf (Verloop en Hillen, 2013)
- Voor een Goede Zaak (Dagevos, Kiers, Kos en Verhagen, 2015)
- Handboek Betekenisvol Ondernemen (Klomp, Wobben en Kleijer, 2016)
- Échte Winst (Hoogerwerf, 2017)
Natuurlijk kun je ook een eigen suggestie doorgeven!
Stemmen kan via deze pagina. Het werkt heel eenvoudig. 1. Klik op de afbeelding. 2. Klik op jouw favoriete boek. 3. Klik op ‘verzenden’. En klaar!
Reacties