• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Sociaal ondernemers
  • Over so/creatie
  • Contact
ToekomstVisies

Twan Luttikhold – Stedelijke netwerken die lokale handel stimuleren

Rutger van Weeren · 3 april 2018 · 0 Reactie(s)

Twan Luttikhold

In een wereld waar geldstromen zich steeds sneller verplaatsen en minder gebonden zijn aan een locatie, kunnen scheve verhoudingen ontstaan tussen kleine lokale ondernemingen en grote transnationale ondernemingen. Om lokale bedrijven ten opzichte van transnationale bedrijven te versterken, bouwt de Social Trade Organisation aan stedelijke netwerken die lokale handel stimuleren met een eigen munt: de Utrechtse Euro is daar een van. Twan Luttikhold vertelt waarom hij toekomst ziet in een lokale Utrechtse euro die is gekoppeld aan de Europese euro.

Over ToekomstVisies Utrecht

ToekomstVisiesDit verhaal is onderdeel van de serie artikelen en video’s ToekomstVisies Utrecht. Lees en kijk verder op www.toekomstvisiesutrecht.nl.

Het doel van ToekomstVisies is om kennis te ontwikkelen over maatschappelijke verandering in de samenleving en bewoners actief mee laten denken over hoe we belangrijke maatschappelijke uitdagingen aangaan. Binnen elk thema worden ondernemers die op een maatschappelijk betrokken manier bezig zijn met verandering geïnterviewd en de kennis wordt gedeeld. Gedurende het eerste pilotproject wordt een serie artikelen en video’s geproduceerd rondom het thema duurzaamheid in de stad Utrecht.

ToekomstVisies is een initiatief van Bas de Laat, wordt mogelijk gemaakt door de Gemeente Utrecht, VanSelfie en so/creatie en gesteund door MAEX, Social Impact Factory, Starters4Communities en Duurzame Week Utrecht.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Over Rutger van Weeren

Rutger helpt impactmakers om meer impact te maken. Als zelfbenoemd CSSO (Chief Social Startup Officer) zet hij zich in voor (vaak startende) organisaties die op een sociaal ondernemende manier maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Ook stond hij aan de basis van sociale ondernemingen De Slinger Jongeren (in Utrecht en Almere) en Starters4Communities (in Utrecht, Den Haag en Rotterdam).

Vanuit een gezamenlijke passie voor het vertellen van verhalen over sociaal ondernemerschap richtte hij samen met Hylke van der Wal so/magazine op. Uit dit magazine ontstond de volgende sociale onderneming: so/creatie.

Email: [email protected]

Meer interviews

Nieuwsbrief ontvangen?
Nanne Brouwer – Ondernemen, maar niet te hard

Hylke van der Wal · 31 mei 2016 · 0 Reactie(s)

Loes Beaumont – BuurtKnaak voor lokaal ondernemerschap

Marielle van der Weijden · 24 maart 2017 · 0 Reactie(s)

Mosul Space – Investing in the community in turbulent times 

Hanneke Kastelijns · 12 januari 2021 · 0 Reactie(s)

Lees Interacties

Reacties

(CC BY-NC 4.0) 2020 so/creatie · Website met liefde door Kyver